forum gozdnica | Gozdnica

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy

 Forum forum gozdnica Strona Główna

   ProfilProfil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości    GalerieGalerie    ZalogujZaloguj    RejestracjaRejestracja 

Przyszłość Gozdnicy- rozwój czy stagnacja ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum gozdnica Strona Główna -> Gozdnica
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ex
Gość





PostWysłany: Sob 23:34, 14 Kwi 2007    Temat postu:

 

stron jest full..
dyrektywa 91/271/EC ,nakazuje zadbać oscieki inaczej za "jaja " Polske powieszą i kazdego Wojta i Burmistrza tez
zapraszam na strone [link widoczny dla zalogowanych] KRAJOWEGO ZARZDU GOSPODARKI WODNEJ
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] .i tam odszukac KRAJOWY PROGRAM OCZYSZCZANIA SCIEKOW KOMUNALNYCH ..JEST TAM WIELE ZAŁĄCZNIKÓW I TO NALEŻY POOTWIERAC ..CZYTA SIE TO JAK BAJKE .

POZDRO
Powrót do góry
ex
Gość





PostWysłany: Sob 23:43, 14 Kwi 2007    Temat postu:

 

SDZANOWNY ROZMOWCA NIECH WEJDZIE Z [link widoczny dla zalogowanych] i wpisze Krajowy Program Oczyszczania SCIEKÓW kOMUNALNYCH

TO BEDZIE NAJPROSCIEJ TAM SIE DOSTAĆ DO TEKSTOW O SCIEKACH
Powrót do góry
ex
Gość





PostWysłany: Nie 9:54, 15 Kwi 2007    Temat postu:

 

WKLEJAM TAKI SKROT TEGO PROGRAMU..
Dyrektywa Unijna mowi jasno ,ze UE UKARA POLSKE I RZAD POLSKI...nalezy rozumiec to tak ,że to my wszyscy zostaniemy ukarani ,ponieważ RZAD to kto i skąd ma wziaść pieniądze ..

Jedno jest pewne ,że jeżeli te małe biedne gminki nie wezma sie w garsć i kolejnae lata tylko gadac o tych sparwach ,bez robienia porzadku w gminach mieszkańcy poniosą ogromne straty finansowe ,gdyz Gmina i Urzad Gminy tez przerzuci koszty na Mieszkańców .

pozdrawiam FRANKA ,jest jedynym rozmowca w tytm temacie ..

Od początku istnienia Unii Europejskiej zagadnienia ochrony środowiska, w tym sprawy wody - jej jakości i ilości, były przedmiotem regulacji prawnych wspólnoty. Przyjęto kilkanaście aktów prawnych w tym kilka dyrektyw, które regulowały zagadnienia jakości wody w rzekach, wody do picia, jej ilości, standardów czystości, jednakże przyjęcie w 2000 roku Ramowej Dyrektywy Wodnej 2000/60/WE (Water Framework Directive) zakończyło pewien etap określania polityki wodnej UE.
Członkowstwo Polski w UE w szczególnie znaczący sposób kształtuje zadania stojące obecnie przez gospodarka wodną. Głównym celem polityki wodnej UE jest osiągniecie dobrego stanu wód do 2015 roku. Osiągnięcie tego celu wiąże się z realizacją zadań określonych w kilkunastu dyrektywach szczegółowych
w obszarze Jakość wód.
Jedną z głównych dyrektyw w tym zakresie, jest dyrektywa 91/271/EWG
z dnia 21 maja 1991 r. dotycząca oczyszczania ścieków komunalnych.
Dyrektywa ta dotyczy gromadzenia, oczyszczania i zrzutu ścieków komunalnych oraz oczyszczania i zrzutu ścieków z niektórych sektorów przemysłowych, a jej celem jest ochrona środowiska przed niekorzystnymi skutkami tych zrzutów.

8.Wymagania dyrektywy dotyczącej oczyszczania ścieków komunalnych.

Dyrektywa 91/271/EWG zobowiązuje Polskę m. in. do:
konieczności osiągnięcia standardów jakości ścieków odprowadzanych do środowiska wodnego z oczyszczalni ścieków,
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 lipca 2004 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz
w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. Nr 168, poz. 1763)


wyposażenia w określonych terminach wszystkich aglomeracji o RLM większej od 2 000 w systemy kanalizacyjne dla ścieków komunalnych
i zapewnienia biologicznego oczyszczania ścieków przed wprowadzeniem ich do wód,
Zapisy KPOŚK, który określa inwestycje dot. budowy, modernizacji i/lub rozbudowy oczyszczalni ścieków komunalnych i systemów kanalizacji zbiorczej
w aglomeracjach wyznaczonych na terenie gmin w horyzoncie czasowym do 2015 roku.

zapewnienie 75% redukcji całkowitego ładunku azotu i fosforu w ściekach komunalnych pochodzących z terytorium państwa w celu ochrony wód powierzchniowych, w tym wód morskich, przed eutrofizacją,
Cały obszar Polski został uznany za wrażliwy na eutrofizację.
•Oczyszczalnie ścieków 2 000 - 15 000 RLM – konwencjonalne biologiczne oczyszczanie ścieków,
•Oczyszczalnie ścieków powyżej 15 000 RLM – pogłębione usuwanie azotu
i fosforu ogólnego.

właściwego oczyszczania ścieków odprowadzanych z aglomeracji mniejszych od 2 000 RLM do estuariów i mniejszych od 10 000 RLM do wód przybrzeżnych,
Okres przejściowy na dostosowanie do wymogów dyrektywy - 31.XII.2015

wyposażenia zakładów sektorów przemysłu rolno - spożywczego o wielkości ponad 4000 RLM w oczyszczalnie ścieków.
Okres przejściowy na dostosowanie do wymogów dyrektywy –31.XII. 2010


Dyrektywa 91/271/EWG zobowiązuje również państwa członkowskie do zidentyfikowania obszarów, których wody są podatne (wrażliwe) na eutrofizację.
W roku 2000 Rada Ministrów ustaliła, że w ramach wdrażania postanowień tej dyrektywy cały obszar Polski zostanie uznany za wrażliwy na eutrofizację.
Na obszarach uznanych za wrażliwe, zgodnie z wymaganiami dyrektywy należy zastosować bardziej intensywne oczyszczanie ścieków umożliwiające usunięcie 75% redukcji azotu i fosforu ogólnego w ściekach dopływających do oczyszczalni ścieków.
Polska uzyska określoną redukcję azotu i fosforu ogólnego w ściekach stosując oczyszczanie biologiczne z pogłębionym usuwaniem azotu i fosforu na oczyszczalniach ścieków w aglomeracjach o równoważnej liczbie mieszkańców powyżej 15 000.

Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2001 r. Nr 115, poz. 1229 z późn. zm.)(art. 208, ust. 1), jako główny akt prawny transponujący wymagania przedmiotowej dyrektywy, zobowiązuje gminy do realizacji zadania własnego gmin w zakresie usuwania i oczyszczania ścieków na obszarach aglomeracji wyznaczonych na ich terenie w terminach:
do 31 grudnia 2015 r. w przypadku aglomeracji o równoważnej liczbie mieszkańców od 2000 do 15000,
do 31 grudnia 2010 r. w przypadku aglomeracji o równoważnej liczbie mieszkańców powyżej 15000.



Realizacja wdrażania wyżej wymienionych wymagań dyrektywy przebiegać będzie etapowo, zgodnie z celami pośrednimi, które zapisane zostały w Traktacie Akcesyjnym, a mianowicie:
31 grudnia 2005 r. zgodność z dyrektywą powinna być osiągnięta w 674 aglomeracjach, z których ładunek zanieczyszczeń biodegradowalnych stanowi 69% całkowitego ładunku zanieczyszczeń tego typu pochodzącego
z aglomeracji,
31 grudnia 2010 r. zgodność z dyrektywą powinna być osiągnięta w 1069 aglomeracjach, z których ładunek zanieczyszczeń biodegradowalnych stanowi 86% całkowitego ładunku zanieczyszczeń tego typu pochodzącego
z aglomeracji,
31 grudnia 2013 r. zgodność z Dyrektywą powinna być osiągnięta w 1165 aglomeracjach, z których ładunek zanieczyszczeń biodegradowalnych stanowi 91% całkowitego ładunku zanieczyszczeń tego typu pochodzącego
z aglomeracji,
31 grudnia 2015 r. zgodność z Dyrektywą powinna być osiągnięta we wszystkich aglomeracjach, z których ładunek zanieczyszczeń biodegradowalnych stanowi 100% całkowitego ładunku zanieczyszczeń tego typu pochodzącego z aglomeracji,
Okres przejściowy na dostosowanie oczyszczalni zakładów sektorów przemysłu rolno – spożywczego do wymogów dyrektywy trwać będzie do dnia 31 grudnia 2010 roku.

9.Krajowy Program Oczyszczania Ścieków Komunalnych /KPOŚK/

W celu realizacji zadań w zakresie wyposażenia aglomeracji w systemy kanalizacji zbiorczej i oczyszczalnie ścieków komunalnych, wynikających
z Traktatu Akcesyjnego (w części dotyczącej spełnienia przez Polskę wymagań dyrektywy 91/271/EWG w sprawie oczyszczania ścieków komunalnych), został sporządzony przez Ministra Środowiska, zgodnie z ustawą Prawo wodne, „Krajowy program oczyszczania ścieków komunalnych”. Został on przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 16 grudnia 2003 r.
Krajowy program oczyszczania ścieków komunalnych określa zadania konieczne do realizacji zapisów dyrektywy Rady 91/271/EWG dotyczącej oczyszczania ścieków komunalnych. W celu wypełnienia zobowiązań Rządu Rzeczypospolitej Polskiej przyjętych w Traktacie Akcesyjnym Polski do Unii Europejskiej, w horyzoncie czasowym do 2015 r. zobligowani zostaliśmy do wbudowania, rozbudowania i/lub zmodernizowania oczyszczalni ścieków komunalnych i systemów kanalizacji zbiorczej w aglomeracjach.
KPOŚK zawiera wykaz aglomeracji o RLM większej od 2 000 oraz wykaz niezbędnych przedsięwzięć polegających na wyposażeniu tych aglomeracji
w systemy kanalizacyjne dla ścieków komunalnych i zapewnienia biologicznego oczyszczania ścieków przed wprowadzeniem ich do wód.
„Krajowy program oczyszczania ścieków komunalnych” został przygotowany na podstawie uzyskanych w 2003 r. od gmin „Informacji o stanie
i zamierzeniach dotyczących realizacji przez gminę przedsięwzięć w zakresie wyposażenia terenów zabudowanych i przeznaczonych pod zabudowę, w zbiorcze sieci kanalizacyjne i oczyszczalnie ścieków komunalnych (wg stanu na koniec 2002 r.)”.
Z uwagi na konieczność weryfikacji wykazu przedsięwzięć ujętych
w KPOŚK, dokonano aktualizacji Programu. Aktualizację przeprowadzono
w oparciu o materiały uzyskane z konsultacji, które odbyły się w urzędach wojewódzkich pomiędzy przedstawicielami Ministerstwa Środowiska, gmin, urzędów wojewódzkich, wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, urzędów marszałkowskich oraz przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych. W trakcie tych spotkań ustalano obszar aglomeracji oraz terminy i zakres niezbędnych inwestycji dotyczących wyposażenia aglomeracji
w kanalizację i oczyszczalnie ścieków komunalnych. Ze spotkań sporządzone zostały protokóły i załączniki, w których określono proponowane miejscowości tworzące aglomeracje i niezbędne przedsięwzięcia w zakresie ich wyposażenia
w kanalizację i oczyszczalnie ścieków komunalnych. W spotkaniach w urzędach wojewódzkich wzięli udział przedstawiciele około 1400 gmin.
Aktualizacja KPOŚK polegała na wprowadzeniu zmian i uzupełnień do zapisów Programu, jakie zostały zaproponowane przez gminy i urzędy wojewódzkie na podstawie zwiększonej rozpoznawalności problemów gospodarki ściekowej w terenie.
W dniu 7 czerwca 2005 r. został zatwierdzony przez Radę Ministrów zaktualizowany Krajowy Program Oczyszczania Ścieków Komunalnych. KPOŚK stanowi wykaz niezbędnych przedsięwzięć w zakresie wyposażenia aglomeracji
w systemy kanalizacji zbiorczej i oczyszczalnie ścieków do końca 2005 r., 2010 r., 2013 r. i 2015 r.
Aktualizacja załączników polegała na:
określeniu przedsięwzięć w zakresie systemów kanalizacji zbiorczej
w gminach, w których istniejące w 2004 r. oczyszczalnie spełniają wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie warunków jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. Nr 162 poz. 1763), przy czym zgodność z wymaganiami określonych
w ww. rozporządzeniu oraz monitoring jakości odprowadzanych ścieków
i osiągnięcia standardów oceniane są zgodnie z art. 314 ustawy Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 62/2001 poz. 627 z późn. zm.),
określeniu przedsięwzięć w zakresie systemów kanalizacji zbiorczej
i oczyszczalni ścieków, które osiągną efekty ekologiczne w zakresie oczyszczania zgodne z wymaganiami określonymi w ww. rozporządzeniu
w terminie do końca 2005 r.,
określeniu przedsięwzięć w zakresie systemów kanalizacji zbiorczej
w gminach, w których prowadzona jest modernizacja, rozbudowa bądź budowa oczyszczalni ścieków z zamiarem osiągnięcia efektów ekologicznych oczyszczania ścieków zgodnych z wymaganiami ww. rozporządzenia w latach późniejszych.

Długość sieci kanalizacyjnej, która powinna być zrealizowana
w poszczególnych aglomeracjach określono na podstawie propozycji gmin przy uwzględnieniu wymagań rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 grudnia 2004 r. w sprawie wyznaczania obszaru i granic aglomeracji (Dz. U. Nr 283 poz. 2841) oraz przy założeniu, że do 2015 r. obsługą systemami kanalizacji zbiorczej w wyznaczonych aglomeracjach zostanie objęte co najmniej 75-85% nie korzystających z takich usług w 2004 r.

Dyrektywa ta nakreśla również działania wówczas, gdy w miejscach, gdzie budowa systemu kanalizacji zbiorczej nie przyniosłaby korzyści dla środowiska lub powodowałaby nadmierne koszty, należy zastosować systemy indywidualne lub inne odpowiednie rozwiązania zapewniające ten sam poziom ochrony środowiska.
Projektowanie, budowa i utrzymanie systemów kanalizacji zbiorczej powinno być realizowane zgodnie z najlepszą wiedzą techniczną bez powodowania nadmiernych kosztów.


Aktualizacja zapisów KPOŚK wykazuje istotne zmiany w stosunku do poprzedniego brzmienia Programu. Wzrosła liczba aglomeracji o 199 nowych,
w których występuje potrzeba wyposażenia w komunalne oczyszczalnie ścieków
i zbiorcze systemy kanalizacyjne.
Przedsięwzięcia zapisane w KPOŚK będą realizowane w 1577 aglomeracjach,
w tym:
76 aglomeracji  100 000 RLM
383 aglomeracji 15 000  100 000 RLM
1118 aglomeracji 2 000  15 000 RLM.

Realizacja KPOŚK będzie wymagała:
budowy ok. 37 tys. km sieci kanalizacyjnej w aglomeracjach (koszt zadania ok. 32 mld zł)
budowy, rozbudowy i/lub modernizacji ok. 1110 oczyszczalni ścieków (koszt zadania ok. 10,6 mld zł).
Wzrost liczby aglomeracji, a co za tym idzie wzrost liczby km sieci potrzebnej do wybudowania i zmodernizowania oraz wzrost liczby modernizowanych, rozbudowywanych i nowobudowanych oczyszczalni ścieków, wiąże się ze wzrostem nakładów finansowych potrzebnych na realizację przedsięwzięć umieszczonych w zweryfikowanym KPOŚK z 35 mld do 42,6 mld zł. Znaczny wzrost nakładów finansowych niezbędnych na realizację KPOŚK spowodowany został poprzez wpisanie do programu dużej liczby małych aglomeracji (wielkość 2 000 do 15 000 RLM), w których należy wybudować lub rozbudować zbiorcze systemy kanalizacyjne.

Porównanie Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych przyjętego przez Radę Ministrów w grudniu 2003 r. z aktualizacją KPOŚK.


Grupa wielkości aglomeracji
KPOŚK zatwierdzony przez Radę Ministrów 16.12.2003 r.
Zweryfikowany KPOŚK
Różnica
Liczba aglomeracji
 15 000
442
459

 15 000 
2 000
936
1 115

RAZEM
1 378
1 577
+ 199
RLM
 15 000
35 298 511
36 850 399

 15 000 
2 000
5 718 398
7 109 295

RAZEM
41 016 909
44 230 936
+ 3 214 027
Długość sieci kan. przewidywanej do budowy w km
100 000
5 081,6
8 622,1

 100 000 
15 000
6 037,6
11 589,3

 15 000 
2 000
9 882,8
17 010,0

RAZEM
21 002,0
37 221,4
+16 219,4
Koszt budowy i modernizacji sieci kan.
tys. zł

24 086 184
32 130 944
+8 044 760
Koszt modernizacji i rozbudowy lub budowy oczyszczalni ścieków tys. zł

11 292 000
10 511 6251)
- 780 375
1) uwzględniono przesunięcie kosztów ze względu na obciążenie oczyszczalni ściekami z terenów rozproszonych na obrzeżach aglomeracji  15 000

Krajowy program oczyszczania ścieków komunalnych podlega okresowej aktualizacji, nie rzadziej niż raz na dwa lata, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. Nr 115, poz. 1229 z późn. zm.). Kolejna aktualizacja KPOŚK pozwoli na ponowne zweryfikowanie zapisów Programu i pełniejsze przystosowanie ich do realizacji zobowiązań w dziedzinie gospodarki wodno-ściekowej.


10.Plan implementacyjny.

Zgodnie z okresami przejściowymi zapisanymi w Traktacie Akcesyjnym, do dnia 31 grudnia 2005 r. zobowiązani jesteśmy do redukcji 69% całkowitego ładunku zanieczyszczeń biodegradowalnych pochodzącego z aglomeracji.
Według Zaktualizowanego Planu Implementacyjnego dla dyrektywy 91/271/EWG w sprawie oczyszczania ścieków komunalnych, już dzisiaj możemy stwierdzić, że Polska osiągnie wymagany procent redukcji zanieczyszczeń.
W bilansie redukcji zanieczyszczeń zostały uwzględnione wszystkie aglomeracje, w których oczyszczane są ścieki zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 lipca 2004 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. 2004 Nr 168, poz. 1763). Pierwszy cel pośredni założony w Traktacie Akcesyjnym zostanie zrealizowany, przed Polską kolejny etap realizacji projektów inwestycyjnych zbliżający Nas do pełnego wdrożenia dyrektywy ściekowej.

5. Główne cele zbliżające Polskę do pełnej implementacji dyrektywy 91/271/EWG.

W celu kontynuacji implementacji dyrektywy, Minister Środowiska planuje opracować:
1.Program wdrażania wymagań dyrektywy dotyczący wyposażenia zakładów sektorów przemysłu rolno-spożywczego w oczyszczalnie ścieków.
2.Program wdrażania wymagań dyrektywy dotyczący wyposażenia aglomeracji poniżej 2000 RLM w systemy kanalizacji i oczyszczalnie ścieków.
Powrót do góry
ex
Gość





PostWysłany: Nie 10:11, 15 Kwi 2007    Temat postu:

 

jednarzecz musze dodać .Nasz Aglomeracja "IŁOWA" do ktorej włączona jest Gozdnica i Wymiarki zaliczana jest do aglomeracji z przedziału 15.000 RLM-100.000 RLM i tam sa podane warunki jakie musimy spełnic i terminy zakończenia prac . Prace nad tym tematem w przypadku wymiarek trwaja 7 lat a intensywnie 4 lata ...i jeszcze nie ma kompletu dokumentów oraz zamknietekj koncepcji ..W Gozdnicy jest podobnie ...
INZYNIERIA FINANSOWA TEJ INWESTYCJI ODKRYJE SŁABOSCI TYCH MAŁYCH GMIN.. widze ,że to doprowadzi do rewolucji w tych gminach, gdyz znależść siępomiędzy młotem a kowadłem i majac stryczek zaciagniety na szyii nie jest luksusem.
Do tego dojdzie psychoza rozdrapyweania kasy uinijnej ,naciski społeczne i krytyka zaniedbań . Będą to pierwsze powazne rozmowy co robiuc dalej z biednymi małymi ,słabymi ekonomicznie gminami.
jeszcze 2-3 miesiace trwac będzie sielanka ,ktora powoli sie konczy .Kończy sie czas ściemy i oklamywania społeczenstwa ..
INWESTOWANIE ,INWESTOWANIE ,INWESTIOWANIE ,INWESTOIWANIE
...bedzie wskaznikiem sily samorzadów .
Gmina WYMIARKI MA ZANIEDBAN NA 40 MILIONOW PRZY ZEROWYCH MOZLIWOSCIACH BUDZETU ,budzet nie generuje i nie gwarantuje stopy zwrotu kredytu ...jest zerowy.
Powrót do góry
franek



Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:17, 15 Kwi 2007    Temat postu: Nawiązanie do odpowiedzi EX

 

Bardzo dziękuję za wyczerpująca odpowiedż. Odnalazłem strony KPOSK na
Google.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ex II
Gość





PostWysłany: Nie 21:09, 15 Kwi 2007    Temat postu:

 

Nie wiem.co będzie się działo z inwestycjami w aglomeracji Iłowa, ponieważ wieść gminna niesie, że w minionym tygodniu spotkała się trójca zainteresowanych i rozdający karty, jak mówi ex, burmistrz Iłowej, określił planowaną od wielu lat inwestycje, jako niekorzystną i mało interesującą dla jego gminy. Może to plotki, ale w Gozdnicy szuka się alternatywy do zaplanowanego w minionej kadencji sposobu rozwiązania problemu oczyszczania ścieków tj. budowania własnej oczyszczalni.
Jeszcze raz powtórzę, spółka trójgminna została powołana po to ,aby gminy nie musiały ponosić bezpośrednio ciężaru tej kosztownej inwestycji. Spółka miała być inwestorem i operatorem powstałego majątku, spółka miała pozyskać pieniądze na wkład własny przy 75 czy 85% współfinansowaniu przez UE. Nowoczesne metody (np. obligacje przychodowe) pozyskiwania pieniędzy przy tego typu inwestycjach są w Polsce znane i stosowane. O wiele większe i bogatsze gminy tak zrobiły,
pozyskane z rynku kapitałowego pieniądze na wodę i kanalizację, pozwoliły im nadrobić inne ważne dla rozwoju, zapóżnienia za pieniądze budżetowe. My jak będziemy budować kanalizację za pieniądze podatników takiej szansy się pozbawimy. Gmina Iłowa mimo, że ma największy budżet, nie może tak egoistycznie postępować, ponieważ ma rozwiązany !! problem ścieków tylko w mieście, a w pozostałej części gminy żyje więcej ludzi jak w całej gminie Wymiarki. A tak na marginesie, największe dochody w przeliczeniu na mieszkańca ma Gozdnica. Wydaje mi się, że cały problem polega na tym, iż obecnie rządzący nie rozumieją idei współdziałania, korzystnego dla wszystkich stron, o czym pisze ex. Wywołują jakieś strachy: a to, że amortyzacja będzie wliczana do taryfy, że koszty przesyłu ścieków będą większe od kosztów funkcjonowania trzech oczyszczalni, że siedziba firmy będzie w tej czy tamtej gminie, na koniec, że ścieki będą kosztować 25 zł/m3. Pozdrawiam.
Powrót do góry
ex
Gość





PostWysłany: Nie 23:45, 15 Kwi 2007    Temat postu:

 

Ex II ma rację ,popioeram ,zreszta Jnka zawsze popierałem .

Jeżeli obecny układ rządzący w gminie WYMIARKI ,ILOWA I GOZDNICA rozwali to co takim mozołem zwiazalismy ,nalezy ....



Ponadto kombinowanie z amortyzacja,jest bezsensownym "odwaracaniem kota ogonem" aby zamydlić spoołeczeństwu oczy .. .Od kosztów prwnych nie ma odwrotu .a zaklady budżetowe jako twór socjalistyczny ,bedą obligatoryjnie likwidowane .

ZDROWY RACHUNEK EKONOMICZNY ,JEST PODSTWA FUNKCJONOWANIA UE.

Pozdrawiam EX II ...I PANA "franka"



Wymiar
Powrót do góry
ex
Gość





PostWysłany: Pon 0:11, 16 Kwi 2007    Temat postu:

 

Pierwsze terminy dotyczace zakończewnia rozwiazan pojawiajasię jeszcze w obecnej kadencji a wiec do 2010 roku

Janek ja sie czieszę ,że Nas te zadania omineły .
Naszemu Wojtowi Heniowi ,to raczej wspołczuję .. musi wdepnac w ogromne inwestycje i ogromne kredyty ,jedno małe pierdniecie i po gminie .. a w duchu to sie cieszę bo tak strasznie chceieli WŁADZY NASI WŁODARZE A 4 LATA TO MI TYLKO KIJA W SZPRYCHY WKLADALI LICZĄC NA TO ,ŻE NOSEM ZARYJE ..

JESZCZE 2-3 MIESIACE I BEDZIE RZEŻ NIEWINIĄTEK.

Gmina Wymiarki musi sie zrezrtukturyzowac , Muszą zacisnać pasa i musza wziaść się za uzdrawianie finansów szkoł ..a to sami koledzy i kolezanki Wójta z racji że Pani Dyrektor Gminazjum jest ŻONA WÓJTA ..no obecnie odeszła w cień bo nie mozna łączytć w powinowactawach tak ważnych stanowisk w samorzadzie .

Chciałem restrukturyzować szkoiły 3 lata temu ale podniesli larum ..Krzyczeli zamach na oswiate i biedne dzieci ..ZOBACZYMY CO TERAZ ZROBIA CHCĄC INWESTOWAĆ .

teraz ja z boku sie przygladam i spokojnie oceniam KTO zaryje nosem czy głowa .
Janeczku ,masz swięty spokoj i kibicujmy Naszym ..zobaczymy czy potrafia więcej psuc czy robic dobrego.

To ,że na terenach inwestycyjnych w Lubieszoiwie ,nie bedzie kanalizacji tylko szamba to chyba pierwsza wieksza porzaka od jesieni w Gminie Wymiarki .64 ha terenów staje sie nieatrakcyjne i Iłowa nas wyprzedzi .
Ex II ..A JAK TWOJE LOTNISKO ,,CZY DOSTANIE UZBROJENIE W KANALIZACJE,CZY TEZ WYCIELI TO PODOBNIE JAK W WYMIARKACH ?

Z ta strefa Ekonomiczną to bardzo dobry był pomysł..
Powrót do góry
franek



Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:13, 16 Kwi 2007    Temat postu: Nawiązanie do wypowiedzi Ex i EX II

 

My życzymy obecnym Decydentom wszelkiej pomyślnosci dla naszego wspolnego dobra i realizacji zadań wynikajacych z prawa jak najszybciej.
Myślę jednak,że Unia będzie wyciągać konsekwencje karne po upływie nakreślonych terminów tj. po 2010 i 2015 roku.Najgorzej mogą mieć dopiero
decydenci w następnych kadencjach, a teraz to tylko grożą podwyższone opłaty za pozwolenia wodno prawne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ex
Gość





PostWysłany: Pon 23:18, 16 Kwi 2007    Temat postu:

 

Pan Zdzisław Płaziak -Burmistrz Gozdnicy .. w pzrzeciwieństwie do Naszych Wlodzarzy ,,ma o wiele mniejszy staz w samorzadach ..troche inacze BĘDZIE OCENIANY W 2011 r.

Oczywiscie ,zyczmy im samymch sukcesów aby GMINY ROSŁY W SIŁĘ A LUDZIE ZYLI DOSTATNIO " TEZ W TO WIERZE,
Powrót do góry
ex
Gość





PostWysłany: Pon 23:20, 16 Kwi 2007    Temat postu:

 

Czy czasami Edward Gierek tego hasła nie głosil ..?
Powrót do góry
ex II
Gość





PostWysłany: Wto 21:52, 17 Kwi 2007    Temat postu:

 

Pan Zdzisław Płaziak ma duży staż w samorządzie, podobnie jak Pan Zołotucha, był radnym a także przewodniczącym rady.
Ale o czymś innym chciałem pisać, a mianowicie o obligacjach przychodowych.Wspominałem już, że jest to idealny instrument finansowy dla wodno-kanaliz. inwestycji. Zabezpieczone na określonym majątku i przychodach. stają się wymagalne tylko w przypadku bankructwa emitenta, mniejsze koszty pozyskania w porównaniu z typowym kredytem komercyjnym, okres spłaty długi np. 25 lat, na co nie zgodziłby się żaden bank, nawet BOŚ. Obligacje te nie obciążają wskażników zadłużenia (60 i 15 %) gminy, co jest bardzo ważne. Bank organizujący emisję wypłaci pieniądze nawet wtedy, gdyby nie było chętnych na zakup obligacji - na tych obligacjach nie można stracić, oczywiście mówimy tu o zdrowych zasadach ekonomii bez polityki, której za dużo jest w działaniach gospodarczych gmin. Okres rozpoczęcia wykupu przez spółkę papierów określić na 5 lat. Po 5 latach może się zmienić struktura własności ( wymóg UE przy współfinansowaniu inwestycji) wtedy poszukać inwestora, który w przypadku, gdy będzie chciał mieć wpływ na działalność spółki, musi wykupić ponad 50% jej wartości, to z kolei w przypadku G-cy jest ok 8 mln zł. Pieniądze te trafią do właścicieli spółki, czyli do gmin. Gozdnica mogłaby wtedy np. budować mieszkania, aby młodzież wracała po naukach do miasta, wtedy będzie szansa, że potencjalne fabryki na lotnisku będą miały pracowników itd, itd, itd Jednak możliwy jest rozwój. Dobrej nocy.
Powrót do góry
ex
Gość





PostWysłany: Czw 0:35, 19 Kwi 2007    Temat postu:

 

NIC Z TEGO NIE BĘDZIE . obligacje sa dla ludzi o przygotowaniu ekonomicznym a nie ekumenicznym..

Co do stazu w Rdzie gminy to zasadniczo różni sie od stazu na stanowisku animatora życia ekonomicznego gminy ..

TU NALEZY MIOEC PODSTAWOWE POJECIE O ZDROWYCH ZASADACH EKONOMII , BEZ NUTKI POPULIZMU ..

nie widze wtym kregu lidzi tzw. "Rasowych Ekonomistów .."
Ponadto" rasowy ekonomista " musi wejsć w konflikt z głupoota populistyczna ..przynajmniej w Wymiarkach nikogo na to nie stac ..
Tu wiecej jest mizdrzenia sie niz drowego rozsadku..nic z tego nie bedzie .
Powrót do góry
ex II
Gość





PostWysłany: Sob 17:25, 09 Cze 2007    Temat postu:

 

Żle mi się żyje jako obywatelowi, człowiekowi, któremu zależy na pomyślności naszego miasta, bo widzę szkodliwe i bezsensowne działania gozdnickiej władzy. Mam tu na myśli odstąpienie od kompleksowego i porządnego rozwiązania problemu ścieków komunalnych w ramach aglomeracji Iłowa. Jest to największy, moim zdaniem, błąd gospodarczy w dziejach naszych gmin, który skutkować będzie stagnacją i marazmem przez wiele lat. Irracjonalność tej decyzji (rozwiązanie aglomeracji Iłowa) widoczna jest szczególnie na tle działań wielu innych gmin w kraju- bogatszych od nas. Te gminy łączą się, aby wspólnymi siłami budować bardzo kosztowną infrastrukturę komunalną, powołują organizacje gospodarcze, które bez polityki, będą tym nowo powstałym majątkiem zarządzać. Ale te gminy rozumieją, że wielkość unijnych dotacji jest ograniczona i kto pierwszy ten lepszy. Z oficjalnych danych ministerstwa p. Gesickiej wynika. że na Krajowy Program Oczyszczania Ścieków Komunalnych zabraknie pieniędzy i należy zaangażować kapitał prywatny. Jednak to wszystko nie dotyczy już Gozdnicy, bo my zgodnie z tym co deklaruje w ostatniej Regionalnej nasz burmistrz ... poradzimy sobie. Rozumiem. że trzeba wypełniać obietnice przedwyborcze, ale budować za własne pieniądze oczyszczalnie ścieków w Gozdnicy, po to tylko, aby za dość uczynić kilku niezbyt rozeznanym w sprawie wyborcom, czy nawet radnym i pozbawić miasta możliwości rozwoju na wiele lat, jest wielką głupotą rządzących - nie pierwszą zresztą w naszym mieście, za którą zapłacimy wszyscy.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Śro 19:56, 30 Sty 2008    Temat postu: Może wznowimy dyskusję

 

Prawie rok nikt nic na tym forum nie napisał, może wznowimy dyskusję?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum gozdnica Strona Główna -> Gozdnica Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

 

Style Created Freely By